Volkskrant Reizen

Een integrale aanpak

Volkskrant Reizen

In 2007 is Volkskrant Reizen gelanceerd. Uniek aan dit project was de volledig ge├»ntegreerde aanpak. Volkskrant Reizen bestaat zowel uit een bijlage bij de zaterdagkrant van de Volkskrant, een unieke website en live aanwezigheid op onder andere de Vakantiebeurs. De site berust voor een belangrijke deel op de zogenaamde ‘reiscorrespondenten’: mensen die in het buitenland wonen en ter plekke verslag doen van de leuke lokale ‘geheimtips’. Google Maps neemt een belangrijke positie in, zodat de bezoeker goed kan zien waar de leuke bezienswaardigheden zijn. Ook de gewone bezoeker van de site kan zijn reisverhalen kwijt op volkskrantreizen.nl. Kortom: een echte web2.0 toepassing!

Ook uniek aan Volkskrant Reizen is de samenwerking tussen redactie, commercie en techniek. Dit lijkt weliswaar evident, maar het was voor de Volkskrant het eerste project waarbij medewerkers van redactie en commercie in een team zaten, zonder uiteraard de onafhankelijkheid en kwaliteit van de bijzondere Volkskrantreizen verhalen aan te tasten.

De resultaten zijn dan ook verrassend goed. Volkskrant Reizen trekt elke maand meer dan 100.000 unieke bezoekers, en heeft de dalende trend in de advertentieomzet weer om weten te buigen naar een groei in omzet!