Digitale content snelst groeiende productcategorie

Digitale content snelst groeiende productcategorie

De maanden november en december zijn traditioneel goede maanden voor de retail. Steeds vaker gaat de consument over op het kopen via internet. BOL.com geeft in een leuke reclame de redenen waarom (zie video onder). Uit onderzoek van ComScore blijkt dat de online uitgaven dit jaar in de maand november met 15% zijn ten opzichte van vorig jaar. Met name tijdens Thanksgiving en de daarop volgende Black Friday werd meer verkocht dan vorig jaar. In totaal werd voor ruim $20 miljard online gekocht in de VS.

Met name digitale content groeit sterk

Opvallend is dat met name de digitale content en abonnementen, zoals muziek, eBooks en films, de sterkste stijger is.

Tweederde mobiele omzet uit apps, een-derde uit advertising

Kijken we naar de omzet die wordt gegeneerd met mobiel, dan zien we dat ongeveer twee-derde van de totale omzet komt uit de verkoop van apps, aldus Poynter. De rest van de omzet komt uit advertising.

 

 Waarom eigenlijk online kopen?

Hij is natuurlijk al helemaal uitgemolken, maar blijft toch leuk. Waarom je  dus beter lekker thuis online kunt shoppen.