SEO en contentstrategie

SEO en contentstrategie

SEO gaat vooral over content!

Alhoewel de term toch al jaren oud is, is zoekmachine-optimalisatie, of Search Engine Optimization (SEO) nog steeds actueel. Het aantal bedrijven dat claimt SEO specialist te zijn groeit als kool. Toch zie ik vaak in de praktijk dat er bij SEO vooral gekeken wordt naar techniek en dat de content onderbelicht blijft.

Hoe het wel moet

Gelukkig wordt mijn mening hierin gedeeld door de betere SEO bedrijven. Het bedrijf SEOmoz legt in een video uit hoe zij aankijken tegen SEO.

Voor diegenen die geen 9 minuten over hebben voor een leuk lesje SEO, hierbij een aantal belangrijke lessen:

  1. begin met het opstellen van een lijst met trefwoorden waarop je gevonden wilt worden
  2. bepaal welke pagina’s op je site met welke trefwoorden gevonden moeten worden
  3. pas je content op die pagina’s aan op basis van de wensen van de gebruiker; denk steeds na wat een gebruiker zou moeten kunnen doen met de informatie op je pagina’s
  4. probeer je pagina’s focus te geven; voorkom zoveel mogelijk dat pagina’s over meerdere onderwerpen gaan, maar maak ook niet twee pagina’s over (bijna) hetzelfde onderwerp alleen maar om met verschillende trefwoorden gevonden te worden.
  5. denk (dan pas!) na over je conversie doelstellingen

Voor degenen die wel even tijd hebben: hier is de video!