Sanoma haalt eerste mobiele miljoen binnen

Sanoma haalt eerste mobiele miljoen binnen

€ 1 miljoen omzet mobiel

Sanoma heeft tot nu toe zo’n € 1 miljoen omgezet op hun mobiele platformen. Het grootste deel hiervan komt overigens uit advertenties. De belangrijkste successen van Sanoma op de iPad zijn NuHD  en de Autoweek iPad app. Dit vertelde Herman Kienshuis op het Cross Media Cafe Tablets van Immovator.

Interessante cijfers die tijdens de presentatie werden genoemd:

  • NuHD  is inmiddels 225.000 keer gedownload. De populaire nieuwsapp doet nu 15 miljoen pageviews per maand. Dit is 6% van het totaal aantal pageviews van Nu.nl. Mobiel is verantwoordelijk voor 31% van de views, de overige 62% wordt bekeken via de computer.
  • In september 2010 zijn de Sanoma apps 1 miljoen gedownload, in maart werd de 2 miljoenste download genoteerd.
  • Autoweek is 60.000 keer gedownload. Na een langzame start is Sanoma overgestapt van een betaalde op een gratis app met in-app purchases
  • Gamer is 40.000 keer gedownload. Het business model voor Gamer berust op advertising en op  ‘Custom Publishing’ voor derden. Als voorbeeld noemde Sanoma Game Release voor Electronic Arts.
  • De Viva is 27.000 keer gedownload

Voor de videoregistratie van de presenatie van Herman Kienhuis, zie onderstaande video

herman kienhuis sanoma media van iMMovator op Vimeo.

Voor de hele presentatie van Herman Kienhuis, zie de diapresenatie: